Lagarbete i en individuell tävling?



JAVISST! :D
Såg ni inte på skiathlon igår herrar(15km+15km), då missade ni verkligen något! Hjälp vilket lopp svenskarna gör! Jag blir så rörd av se dem. Det var en laginsats.

Efter den klassiska delen så är Johan Olsson snabbast vid bytet av skidor(de ska då köra fristil). Han kör då på och får ett stort försprång. Marcus Hellner och Anders Södergren märker ju såklart detta och turas sedan om att gå upp i täten för att försöka sakta ner farten på resten av åkarna. Det fungerar, ingen av åkarna verkade ha kraften igår till att köra om dem. För de hade de lugnt kunnat göra.  Jag tror att försprånget som Johan hade som mest var 24 sekunder(!) På slutet kom de dock ikapp en klunga på fyra, inklusive Hellner. I sista kurvan går Hellner om Olsson, som jag tycker det ser ut - släpper förbi honom. Jag fattar inte vart Johan tog ffram de där sista krafterna ifrån!? Det hela slutade med Marcus Hellner GULD! Johan Olsson BRONS och Anders Södergren som haft en riktigt jobbig säsong slutade på en tiondeplats. Före norska favoriten Northug. HAHA. Så GRYMT STARKT av honom!

Älskar alla dessa skidåkare! Tack för en otrolig upplevelse.



Dessa två bilder är tagna från fotografen Andreas Bardells blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0