Hockey VM 2009



Jag säger bara GRATTIS RYSSLAND! Jag hoppades på att ryssarna skulle vinna i år igen. Dock bara för att Sverige inte var med och slogs om guldet. Annars hade det ju självklart varit ett annat favoritlag för mig. Men jag tycker kanadickerna behöver tryckas dit lite, eller nåt. Som VM förra året då Ryssland också vann över Kanada i KANADA. Ooops... De bestämmer för mycket och skapar bara fördelar för dem själva. Ingen vågar säga emot dem heller.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Apropå cyklar. Ingen som säljer en gammal cykel i bra skick? Kontakta mig.

Just det matchen, sista sekundrarna var det rena rama kalabaliken.
(Matchen slutade 2-1 fördel Russia) 2-1 målet gjordes av Alexander Radulov. Magnifikt!

Snabb fakta:

VM FINAL
Ryssland - Kanada 2-1
(1-1, 1-0, 0-0)

Första perioden:
0-1 (5.37) Jason Spezza (Shane Doan, Shea Weber), 1-1 (12.39) Oleg Saprykin (Vitalij Atjusjov, Dmitrij Kalinin) spel fem mot fyra.
Andra perioden: 2-1 (14.30) Alexander Radulov (Konstantin Gorovikov, Oleg Saprykin).
Skott: 17-38(8-11, 5-16, 4-11)
Utv. Ryssland: 2x2 Kanada: 3x2
Domare:
Peter Orszag, Slovakien, och Jyri Petteri Rönn, Finland.

Publik:  11 454


Kanada tog ut målvakten, det var dividerande om tiden, 10-8 sekunder kvar av matchen och avsläpp i Rysslands zon. En riktig rys(s)are blev matchen. HAHA fasen där har ni morgondagens rubrik.

VILKEN RYS(S)ARE!









Kommentarer
Postat av: Fanny

Det var verkligen en bra match! :) Riktigt nöjd med bådas insattser i kvällens final :)

2009-05-10 @ 23:33:26
URL: http://fadubbelny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0