ESC

Malena Ernman

Malena Ernman som tävlar för Sverige ikväll.

Ikväll klockan ehum... 21:00? så är det semifinal 1 i Eurovision Song Contest. På torsdag är det semifinal 2.
Men en sak fattar jag inte, Norge kom väl femma typ förra året. Men de tävlar ändå i semin i år? Har det inte varit så att någon top10 kanske, topp15? Var garanterade en plats i finalen och resten behövde kvala? Eller har jag fått allt om bakfoten?

Någon som kan förklara reglerna nuförtiden?

Jag är inte så haj på ESC. Är väl lite roligt att kolla på och man får en sådan känsla för Svea Rike. Samma sak i sporter, vilken patriot man blir! Det kanske finns ett bättre ord, men jag hoppas ni förstår mig.

Tack å hej, leverpastej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0