Barbapapa

Tjoho, tänkte skriva lite grand om Barbapapa. :)
Det var väl lite av en barnidol för mig och säkert många utav er. Det var ju så himla häfigt att han kunde byta skepnad! Vem önskade sig inte det? Jag minns inte riktigt vem utav de sju barnen jag tyckte mest om... Men jag antar att en favorit var Barbafin. Hon hade ju så fina saker och var lila! Fast då jag tänker efter var nog faktiskt Barbalala den största favoriten. Hon var grön :) Jag älskade grönt. Men egentligen älskade jag alla!

Some information:
  • Barbazoo (Barbibulle), en gul kille, intresse för djur
  • Barbalala (Barbalala), en grön tjej, intresse för musik
  • Barbabok (Barbotine), en orange tjej, intresse för böcker
  • Barbaskön (Barbouille), en svart pälsklädd kille, intresse för konst
  • Barbafin (Barbabelle), en lila tjej, intresse för skönhet
  • Barbaflink (Barbidou), en blå kille, intresse för naturvetenskap
  • Barbastark (Barbidur), en röd kille, intresse för sport och matglad

Jag tror jag minns ganska tydligt ett avsnitt. Barbastark maybe bakade något. det blev kaos i köket då alla ville hjälpa till och om jag inte minns fel fick någon mjölet över sig, möjligtvis Barbaskön.
Jag måste verkligen se om dessa avsnitt av Barbapapa. JAA! Jag minns också en gång då de var på någon ö och vulkanen fick ett utbrott så de fick lov att rädda alla sköldpaddor. Barbapapa gjorde om sig till helikopter :D
Naturligtvis även filmen då Barbapapa föds och åker jorden runt för att träffa en Barbamama.

Barbapapa är ett franskt påfund och skapat på 1970-talet av Anette Tison & Talus Taylor.

Så, på 70-talet var jag inte ens född. Inte på 80-talet för den delen heller. Men ganska tidigt 90-tal.

The family:

Minns du dem?


Inga fler som älskar Barbapapa och kommer ihåg min barndomsidol?



// Belle

Kommentarer
Postat av: Angelica - fyrbarnsmamman

ja visst är den :)



tack för kommentaren och hoppas att du får en bra dag idag.

2009-05-06 @ 12:21:47
URL: http://tvattlapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0